본문 바로가기

유익/미술

"돌안에 미니어처 생물을 만들어 보았습니다"

BoredPanda 라는 사이트에 어떤 한 아티스트가 제작한 미니어처 작품들입니다.


원본 영어

"I started painting on stones two years ago. Now it is my passion. It's something that I never get bored of. I can spend many hours painting some small details - and I am enjoying it. For some reason I am mostly painting at nights. Sometimes I start painting in the evening and the next thing I notice around me - it's the sunlight outside. Usually it takes me several hours up to a few days to finish one painting - it depends on the complexity of the picture."


"I love sharing my art with other people and getting feedback - that's where I get my inspiration and new ideas!"


"At this moment I've got a big collection of stones, they vary in everything - their size, shape, color and origin. It is almost impossible to find similar stones, and that's what I like about it - every time it's something new. And my friends keep bringing me stones from their trips from all the parts of the world, so I've got a lot of work to do!"


한글 번역

저는 돌에 그림을 그린지 2년이 되어갑니다. 이제는 저의 취미가 되었습니다. 이제는 제가 돌에 그림을 그릴때마다 심심하지가 않습니다. 저는 하루에 몇시간이든 완성도를 높히기 위해 그림을 그릴 수 있습니다 - 물론 즐기기도 하구요. 저는 이상하게도 저녁에 그림을 그리는걸 좋아합니다. 가끔은 낮에 그림을 그리곤 하면서 창밖에 햇빛을 보며 영감을 받습니다. 돌에 작품에따라 그리는데에 몇시간에서 며칠간에 시간이 소요됩니다 - 그림 디테일에 복잡함에 따라 변수가 있지만요.



저는 제 작품을 여러분들에게 공유하고 반응 보는것을 즐겨합니다 - 여기서 새로운 영감을 얻고 새로운 아이디어도 얻습니다.


지금 이순간 저는 여러가지의 돌 그림 작품들이 있습니다, 사이즈와 모형 그리고 색감과 기타 등등. 가지각자 돌에 그림들이 다르므로 모두 색다릅니다 - 이게 바로 제가 즐겨하는 것중 하나입니다 -- 새로운 것! 제 친구들은 세상 곳곳에서 돌을 가지고오곤 합니다, 저는 그 돌에 그림을 그리느라 요즘 바쁘게 지내고 있습니다.



작품들이 모두 다 독특하네요!

'유익 > 미술' 카테고리의 다른 글

두 종류의 사람들 — 4탄  (0) 2017.08.28
두 종류의 사람들 — 3탄  (0) 2017.01.14
두 종류의 사람들 — 2탄  (0) 2017.01.14
두 종류의 사람들 — 1탄  (0) 2017.01.14
8가지 신박한 부엌 악세사리  (0) 2017.01.13